Here a small contribution for this scripting game made by Ubisoft.
String list stored in EAX, can be used for find stable values.
Code:
0000 - String rentArcaneNum
000E - Byte 0
000F - Byte 0
0010 - String PowerManagerAI
001F - Byte 0
0020 - String tTrailPowerState
0031 - Byte 0
0032 - Byte 0
0033 - Byte 0
0034 - String onGestureDetected
0046 - Byte 0
0047 - Byte 0
0048 - String PlayerAI
0051 - Byte 0
0052 - Byte 0
0053 - Byte 0
0054 - String Player
005B - Byte 0
005C - Pointer P->00000000
0060 - String [Camera] Wrong configuration!!!! nCameraConfigEllipsoidalFactor MUST be >= 1!!!!
00B1 - Byte 0
00B2 - Byte 0
00B3 - Byte 0
00B4 - Pointer P->00000000
00B8 - String [Camera] Wrong configuration!!!! nEllipseX = 0 and nEllipseY = 0 : vector cant be null!!!!
0113 - Byte 0
0114 - Pointer P->00000000
0118 - String [CAMERA] Near clip distance is too big. You should tweak that for the game to work correctly with a sky box.
0185 - Byte 0
0186 - Byte 0
0187 - Byte 0
0188 - String onCameraVerticalMove
019D - Byte 0
019E - Byte 0
019F - Byte 0
01A0 - String onCameraHorizontalMove
01B7 - Byte 0
01B8 - String onPointerForceUpdate
01CD - Byte 0
01CE - Byte 0
01CF - Byte 0
01D0 - String None
01D5 - Byte 0
01D6 - Byte 0
01D7 - Byte 0
01D8 - String onCharacterReached
01EB - Byte 0
01EC - String onTargetReached
01FC - String onCameraTargetReached
0212 - Byte 0
0213 - Byte 0
0214 - String onCameraEndPath
0224 - String CameraEndPath
0232 - Byte 0
0233 - Byte 0
0234 - String CameraEndAnimation
0247 - Byte 0
0248 - String onCameraEndAnimation
025D - Byte 0
025E - Byte 0
025F - Byte 0
0260 - String Cam01_Intro
026C - String Error in CameraController, no parent find
0296 - Byte 0
0297 - Byte 0
0298 - String CameraController
02A9 - Byte 0
02AA - Byte 0
02AB - Byte 0
02AC - String onRegisterCurveFromObjectTable
02CB - Byte 0
02CC - String onInitializeCameraController
02E9 - Byte 0
02EA - Byte 0
02EB - Byte 0
02EC - String onAddAmortizedCameraMovement
0309 - Byte 0
030A - Byte 0
030B - Byte 0
030C - String onAddAmortizedPitchMovement
0328 - String onAddAmortizedRollMovement
0343 - Byte 0
0344 - String onAddAmortizedRandomShake
035E - Byte 0
035F - Byte 0
0360 - String onCameraTargetFollowPath
0379 - Byte 0
037A - Byte 0
037B - Byte 0
037C - String onRandomShakeAmortized
0393 - Byte 0
0394 - String onInstantMoveToTower
03A9 - Byte 0
03AA - Byte 0
03AB - Byte 0
03AC - String onCameraFollowTarget
03C1 - Byte 0
03C2 - Byte 0
03C3 - Byte 0
03C4 - String onSetTargetPosition
03D8 - String onRandomShakeFinish
03EC - String onAskHorizontalMove
0400 - String onTargetCharacter
0412 - Byte 0
0413 - Byte 0
0414 - String onAskVerticalMove
0426 - Byte 0
0427 - Byte 0
0428 - String onStartAnimation
0439 - Byte 0
043A - Byte 0
043B - Byte 0
043C - String onRotateToTarget
044D - Byte 0
044E - Byte 0
044F - Byte 0
0450 - String onEnableCutScene
0461 - Byte 0
0462 - Byte 0
0463 - Byte 0
0464 - String onStopFoVEffect
0474 - String onFaceCharacter
0484 - String onTargetObject
0493 - Byte 0
0494 - String onMoveToTarget
04A3 - Byte 0
04A4 - String onAddFoVEffect
04B3 - Byte 0
04B4 - String onRandomShake
04C2 - Byte 0
04C3 - Byte 0
04C4 - String onPlayerInput
04D2 - Byte 0
04D3 - Byte 0
04D4 - String onMoveToTower
04E2 - Byte 0
04E3 - Byte 0
04E4 - String onInstantMove
04F2 - Byte 0
04F3 - Byte 0
04F4 - String onSpinCamera
0501 - Byte 0
0502 - Byte 0
0503 - Byte 0
0504 - String tBlockDependance
0515 - Byte 0
0516 - Byte 0
0517 - Byte 0
0518 - String tMaxPathFactorPerBlock
052F - Byte 0
0530 - String RollingStonePathAI
0543 - Byte 0
0544 - String Idle
0549 - Byte 0
054A - Byte 0
054B - Byte 0
054C - String Active
0553 - Byte 0
0554 - String hTower
055B - Byte 0
055C - String nBlockIndex
0568 - String nStairsIndex
0575 - Byte 0
0576 - Byte 0
0577 - Byte 0
0578 - String bHasBeenDestroyed
058A - Byte 0
058B - Byte 0
058C - String bEnableSensorOnInit
05A0 - String bWillActuallyEnterBlock
05B8 - String bAlreadyCalledDuringFrame
05D2 - Byte 0
05D3 - Byte 0
05D4 - String onBuildSensorEnter
05E7 - Byte 0
05E8 - String onCharacterEnter
05F9 - Byte 0
05FA - Byte 0
05FB - Byte 0
05FC - String BuildingStepAI
060B - Byte 0
060C - String onDisableSensor
061C - String onEnableSensor
062B - Byte 0
062C - String bLoaded
0634 - String tBlocks
063C - String tStairs
0644 - String bFirstInit
064F - Byte 0
0650 - String tPlayersID
065B - Byte 0
065C - String tTempTable
0667 - Byte 0
0668 - String nBlockBuilt
0674 - String nBlockCount
0680 - String nStateCount
068C - String tSensorBuild
0699 - Byte 0
069A - Byte 0
069B - Byte 0
069C - String tStartBlocks
06A9 - Byte 0
06AA - Byte 0
06AB - Byte 0
06AC - String hMergedBlocks
06BA - Byte 0
06BB - Byte 0
06BC - String nBlockByStair
06CA - Byte 0
06CB - Byte 0
06CC - String tBlockByStair
06DA - Byte 0
06DB - Byte 0
06DC - String xDependancies
06EA - Byte 0
06EB - Byte 0
06EC - String bHasToMergeTower
06FD - Byte 0
06FE - Byte 0
06FF - Byte 0
0700 - String htStartBlockBuild
0712 - Byte 0
0713 - Byte 0
0714 - String nTowerAdvancement
0726 - Byte 0
0727 - Byte 0
0728 - String bDirectlyPopBlocks
073B - Byte 0
073C - String nConstructionRatio
074F - Byte 0
0750 - String nDebugCurrentState
0763 - Byte 0
0764 - String tDestructionFXPool
0777 - Byte 0
0778 - String tConstructionFXPool
078C - String htBlockByCharacterId
07A1 - Byte 0
07A2 - Byte 0
07A3 - Byte 0
07A4 - String tExplodeStringResult
07B9 - Byte 0
07BA - Byte 0
07BB - Byte 0
07BC - String tNeededEnergyToDamage
07D2 - Byte 0
07D3 - Byte 0
07D4 - String nDestructionFXPoolSize
07EB - Byte 0
07EC - String sLoadedConstructionTag
0803 - Byte 0
0804 - String tExplodeStringResult_2
081B - Byte 0
081C - String nConstructionFXPoolSize
0834 - String bUseDifferentFinishTower
084D - Byte 0
084E - Byte 0
084F - Byte 0
0850 - String nDebugCurrentStateLastBlock
086C - String tDestructionFXAtContactPool
0888 - String bFinishedandUseSpecialFinish
08A5 - Byte 0
08A6 - Byte 0
08A7 - Byte 0
08A8 - String tFoundationBlocksCountByStair
08C6 - Byte 0
08C7 - Byte 0
08C8 - String nNextEmitterIndexInDestructionPoolFX
08ED - Byte 0
08EE - Byte 0
08EF - Byte 0
08F0 - String nNextEmitterIndexInConstructionPoolFX
0916 - Byte 0
0917 - Byte 0
0918 - String nNextEmitterIndexInDestructionPoolFXAtContact
0946 - Byte 0
0947 - Byte 0
0948 - String onAddCharacterNeededForState
0965 - Byte 0
0966 - Byte 0
0967 - Byte 0
0968 - String TowerBlockAI
0975 - Byte 0
0976 - Byte 0
0977 - Byte 0
0978 - String bDisableTowerFx
0988 - String amortizement
0995 - Byte 0
0996 - Byte 0
0997 - Byte 0
0998 - String advanced
09A1 - Byte 0
09A2 - Byte 0
09A3 - Byte 0
09A4 - String [TOWER] Could not find a parsable percentage, aborting!!!
09DE - Byte 0
09DF - Byte 0
09E0 - String [TOWER] Could not find a parsable amortizement, aborting!!!
0A1C - String states to build
0A2D - Byte 0
0A2E - Byte 0
0A2F - Byte 0
0A30 - String ) ->
0A37 - Byte 0
0A38 - Pointer P->0000202C
0A3C - String [TOWER] onBuildTowerAdvancedPercentage (
0A66 - Byte 0
0A67 - Byte 0
0A68 - String [TOWER] no starts blocks has been defined, aborting!!!
0A9F - Byte 0
0AA0 - String tNextBlocks
0AAC - String onForceBuild
0AB9 - Byte 0
0ABA - Byte 0
0ABB - Byte 0
0ABC - String onHitBlock
0AC7 - Byte 0
0AC8 - String TowerAI: Could not combine meshes.
0AEB - Byte 0
0AEC - String OnBlockDone
0AF8 - String TowerBuilt
0B03 - Byte 0
0B04 - String bLevelNight
0B10 - String onTriggerFxDestruction
0B27 - Byte 0
0B28 - String onEnableCollision
0B3A - Byte 0
0B3B - Byte 0
0B3C - String hWalkingOnBlock
0B4C - String CharacterAI
0B58 - String onExitBlock
0B64 - String onDamageBlock
0B72 - Byte 0
0B73 - Byte 0
0B74 - String [Tower] onResetTowerBlocks ( )
0B93 - Byte 0
0B94 - String nCharacterIndex
0BA4 - String probl
0BA9 - Byte 232
0BAA - String me lors du chargement des dependances de block
0BDA - Byte 0
0BDB - Byte 0
0BDC - String .xml
0BE1 - Byte 0
0BE2 - Byte 0
0BE3 - Byte 0
0BE4 - String DLC01/
0BEB - Byte 0
0BEC - String without DLC01/ prefix....
0C06 - Byte 0
0C07 - Byte 0
0C08 - String successfully created
0C1E - Byte 0
0C1F - Byte 0
0C20 - String bMergeTower
0C2C - String SceneManagerAI
0C3B - Byte 0
0C3C - String [TOWER] TowerAI.onPowerHit. Colliding with undefined object.
0C79 - Byte 0
0C7A - Byte 0
0C7B - Byte 0
0C7C - String onFinalizeInit
0C8B - Byte 0
0C8C - String onBuildTowerPercentage
0CA3 - Byte 0
0CA4 - String onBuildTowerAdvancedPercentage
0CC3 - Byte 0
0CC4 - Pointer P->00000020
0CC8 - Pointer P->0000002C
0CCC - String not valid
0CD7 - Byte 0
0CD8 - String [TOWER] ConstructionTag
0CF1 - Byte 0
0CF2 - Byte 0
0CF3 - 2 Bytes 10240
0CF5 - Byte 0
0CF6 - Byte 0
0CF7 - Byte 0
0CF8 - Pointer P->00000029
0CFC - Pointer P->0000003B
0D00 - String , tag not valid
0D10 - Pointer P->00203A20
0D14 - String [TOWER] in ConstructionTag
0D30 - String onBuildTowerBlock
0D42 - Byte 0
0D43 - Byte 0
0D44 - String nCurrentState
0D52 - Byte 0
0D53 - Byte 0
0D54 - String nBlockId
0D5D - Byte 0
0D5E - Byte 0
0D5F - Byte 0
0D60 - String tBlockDeps
0D6B - Byte 0
0D6C - String onSetMissionLoadingProgress
0D88 - String onAddNumberOfBlock
0D9B - Byte 0
0D9C - String RT_TowerBlockDummy
0DAF - Byte 0
0DB0 - String onCustomInit
0DBD - Byte 0
0DBE - Byte 0
0DBF - Byte 0
0DC0 - String tTriggeringSensors
0DD3 - Byte 0
0DD4 - String of stair
0DDF - Byte 0
0DE0 - String th sensor ) on Block
0DF7 - Byte 0
0DF8 - String Trying to create a buggy triggering sensor (
0E26 - Byte 0
0E27 - Byte 0
0E28 - String RT_Building_FX_Pop
0E3B - Byte 0
0E3C - String RT_Damaging_FX_Pop
0E4F - Byte 0
0E50 - String RT_Damaging_FX_AtImpact_Pop
0E6C - String Stair
0E72 - Byte 0
0E73 - Byte 0
0E74 - String Stairs
0E7B - Byte 0
0E7C - String StairId
0E84 - String ... aborting
0E91 - Byte 0
0E92 - Byte 0
0E93 - Byte 0
0E94 - String Trying to add parameters on an unexisting stair
0EC5 - Byte 0
0EC6 - Byte 0
0EC7 - Byte 0
0EC8 - String Block
0ECE - Byte 0
0ECF - Byte 0
0ED0 - String BlockId
0ED8 - String StartBlock
0EE3 - Byte 0
0EE4 - String true
0EE9 - Byte 0
0EEA - Byte 0
0EEB - Byte 0
0EEC - String actual blocks... aborting
0F07 - Byte 0
0F08 - String . This stair has only
0F1F - Byte 0
0F20 - String Trying to add parameters on an unexisting block
0F51 - Byte 0
0F52 - Byte 0
0F53 - Byte 0
0F54 - String EnergyToDamage
0F63 - Byte 0
0F64 - String FinalStateDependancy
0F79 - Byte 0
0F7A - Byte 0
0F7B - Byte 0
0F7C - String FinalStateChanceToBuild
0F94 - String FloorHeight
0FA0 - String Value
0FA6 - Byte 0
0FA7 - Byte 0
0FA8 - String ConstructionDependancy
0FBF - Byte 0
0FC0 - String MinStateToBuild
0FD0 - String from block
0FDD - Byte 0
0FDE - Byte 0
0FDF - Byte 0
0FE0 - String Trying to create a buggy dependa
powers and humans killed score are float values.
access address:
Code:
fld dword ptr [esi+04]
"BabelRising3d.exe"+1a1307
posible base address stored in ECX+OFFSET.
Regards
_________________
How to use this cheat table?
- Install Cheat Engine
- Double-click the .CT file in order to open it.
- Click the PC icon in Cheat Engine in order to select the game process.
- Keep the list.
- Activate the trainer options by checking boxes or setting values from 0 to 1