Game Engine: Unity
Game Version: 1.4.5
Options Required: Cheat Table with:
- Infinite Health
- Infinite Items
- etc.
Other Info: a new zombie survival game similar gameplay to State of Decay with RTS style
Code: Select all
{ Game : Nayati River.exe
Version: 1.4.6
Date : 2021-08-22
Author : Yuz
Stops gas from going down
}
[ENABLE]
aobscan(infGas,FF C8 41 89 87 F4 02 00 00) // should be unique
alloc(newmem,$1000,infGas)
label(code)
label(return)
newmem:
code:
//dec eax
nop
mov [r15+000002F4],eax
jmp return
infGas:
jmp newmem
nop 4
return:
registersymbol(infGas)
[DISABLE]
infGas:
db FF C8 41 89 87 F4 02 00 00
unregistersymbol(infGas)
dealloc(newmem)
{
// ORIGINAL CODE - INJECTION POINT: <CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+105
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+d0: F3 41 0F 11 AF 14 03 00 00 - movss [r15+00000314],xmm5
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+d9: F3 41 0F 10 87 14 03 00 00 - movss xmm0,[r15+00000314]
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+e2: F3 0F 5A C0 - cvtss2sd xmm0,xmm0
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+e6: 49 8B 87 90 01 00 00 - mov rax,[r15+00000190]
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+ed: F3 0F 10 48 20 - movss xmm1,[rax+20]
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+f2: F3 0F 5A C9 - cvtss2sd xmm1,xmm1
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+f6: 66 0F 2F C8 - comisd xmm1,xmm0
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+fa: 7A 32 - jp <CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+12e
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+fc: 73 30 - jae <CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+12e
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+fe: 49 63 87 F4 02 00 00 - movsxd rax,dword ptr [r15+000002F4]
// ---------- INJECTING HERE ----------
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+105: FF C8 - dec eax
// ---------- DONE INJECTING ----------
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+107: 41 89 87 F4 02 00 00 - mov [r15+000002F4],eax
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+10e: 85 C0 - test eax,eax
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+110: 7D 0B - jnl <CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+11d
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+112: 41 C7 87 F4 02 00 00 00 00 00 00 - mov [r15+000002F4],00000000
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+11d: 66 0F 57 C0 - xorpd xmm0,xmm0
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+121: F2 0F 5A E8 - cvtsd2ss xmm5,xmm0
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+125: F3 41 0F 11 AF 14 03 00 00 - movss [r15+00000314],xmm5
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+12e: 49 63 87 F4 02 00 00 - movsxd rax,dword ptr [r15+000002F4]
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+135: 85 C0 - test eax,eax
<CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+137: 75 12 - jne <CompteurDeRoulage>d__172:MoveNext+14b
}
thx m8 works like a charm 50 items straight except headlamp and natural resourcesMoiToto wrote: ↑Wed Aug 25, 2021 12:07 pmHi,
Cheat engine
1 - search "Array of byte" :
4D 00 69 00 6E 00 65 00 2E 00 2E 00 2E 00 20
2 - right clic over result then "Browse this memory region"
3 - into the new window, right clic over one byte, "display type", "4 byte decimal"
I don't know if work for all. But it's for me (Windows 7).
--
1 - chercher une "Array of byte" :
4D 00 69 00 6E 00 65 00 2E 00 2E 00 2E 00 20
2 - clic droit sur le résutat puis, "Browse this memory region". (vous pouvez aussi l'ajouter à votre liste et le faire de là)
3 - dans la nouvelle fenêtre clic droit sur un byte, "display type", puis "4 byte decimal"
Je ne sais pas si cela fonctionnera pour vous. Mais pour moi, çà l'est.
@+
np m8 u save me a lot of trouble from collecting mats, still looking for "documents" to unlock research and buildingsMoiToto wrote: ↑Thu Aug 26, 2021 7:02 pmhi,
sorry yuumura for headlamp and natural resources . I 'm a newbie with "cheat engine". I try to find them 3-4 time, but it change place and no find landmark.
Cheat engine
But I found the location of the characteristics of the nPCs example (les convertir en hexadécimal):
max moon 65 (hex-> 41), build point 4 (hex-> 4), HP = 80 (hex-> 50), moon 51 ( hex-> 33)
then search to array of byte
41 00 00 00 04 00 00 00 50 00 00 00 33 00 00 00
use windows calculator
--
J'ai trouvé l'emplacement des caractéristiques des personnages exemple (decimal -> hex) :
moral max 65 (hex->41), point de construction 4 (hex->4), point de vie = 80 (hex->50), moral effectif 51 (hex->33)
chercher l'array of byte
41 00 00 00 04 00 00 00 50 00 00 00 33 00 00 00
Pour convertir, calculatrice windows, affichage, programmeur
L'avantage est qu'on peut geler les HP pendant les combats.
@+
Users browsing this forum: Bing [Bot], DieVis, GliderCane, Lil_Disney_fan, Livaliz, please_no_touching, VasVilkas