Re: Star Wars - Empire at War Gold Steam (GM and more) 2021-Jan-24
Posted: Tue Nov 29, 2022 12:43 am
Please can someone update the table to the latest version? thank you in advance.
Community Cheat Tables of Cheat Engine
https://fearlessrevolution.com/
So thats why it aint working. was playing last night just fine and today nada.York2016 wrote: ↑Mon Nov 20, 2023 6:42 pmUnfortunately, the game recieved a new update today, so no doubt any cheat tables in this thread dont work anymore. On the bright side, the game is now 64-bit which should help with the memory issues that sometimes pops up with the game, especially when modded
Code: Select all
[ENABLE]
aobscanmodule(INJECT,StarWarsG.exe,F3 0F 2C 50 70 89 57) // should be unique
alloc(newmem,$1000,INJECT)
label(fMinRes)
registersymbol(fMinRes)
newmem:
code:
push ecx
mov ecx, [fMinRes]
mov [rax+70], ecx
cvttss2si edx,[rax+70]
pop rcx
jmp return
fMinRes:
dd (float)70000.0
INJECT:
jmp newmem
return:
registersymbol(INJECT)
[DISABLE]
INJECT:
db F3 0F 2C 50 70
unregistersymbol(INJECT)
dealloc(newmem)
{
// ORIGINAL CODE - INJECTION POINT: StarWarsG.exe+2FCFC
StarWarsG.exe+2FCC2: 44 0F 28 8C 24 90 00 00 00 - movaps xmm9,[rsp+00000090]
StarWarsG.exe+2FCCB: 0F 28 BC 24 B0 00 00 00 - movaps xmm7,[rsp+000000B0]
StarWarsG.exe+2FCD3: 4C 8B BC 24 D0 00 00 00 - mov r15,[rsp+000000D0]
StarWarsG.exe+2FCDB: 48 85 C9 - test rcx,rcx
StarWarsG.exe+2FCDE: 74 29 - je StarWarsG.exe+2FD09
StarWarsG.exe+2FCE0: 80 B9 98 00 00 00 00 - cmp byte ptr [rcx+00000098],00
StarWarsG.exe+2FCE7: 74 20 - je StarWarsG.exe+2FD09
StarWarsG.exe+2FCE9: 48 8D 0D E0 F2 9D 00 - lea rcx,[StarWarsG.exe+A0EFD0]
StarWarsG.exe+2FCF0: E8 BB 4C 26 00 - call StarWarsG.exe+2949B0
StarWarsG.exe+2FCF5: 48 8D 0D 94 FE AE 00 - lea rcx,[StarWarsG.exe+B1FB90]
// ---------- INJECTING HERE ----------
StarWarsG.exe+2FCFC: F3 0F 2C 50 70 - cvttss2si edx,[rax+70]
// ---------- DONE INJECTING ----------
StarWarsG.exe+2FD01: 89 57 58 - mov [rdi+58],edx
StarWarsG.exe+2FD04: E8 F7 5D 3B 00 - call StarWarsG.exe+3E5B00
StarWarsG.exe+2FD09: 48 8B CF - mov rcx,rdi
StarWarsG.exe+2FD0C: E8 1F DC 00 00 - call StarWarsG.exe+3D930
StarWarsG.exe+2FD11: 48 8B 0D 40 D3 AD 00 - mov rcx,[StarWarsG.exe+B0D058]
StarWarsG.exe+2FD18: 48 85 C9 - test rcx,rcx
StarWarsG.exe+2FD1B: 0F 84 1F 01 00 00 - je StarWarsG.exe+2FE40
StarWarsG.exe+2FD21: 80 B9 98 00 00 00 01 - cmp byte ptr [rcx+00000098],01
StarWarsG.exe+2FD28: 0F 85 A7 00 00 00 - jne StarWarsG.exe+2FDD5
StarWarsG.exe+2FD2E: 48 8B 01 - mov rax,[rcx]
}
Could you put this code into the table and upload it?NomuNomu wrote: ↑Wed Nov 22, 2023 5:11 amQuick and dirty credits.
Code: Select all
[ENABLE] aobscanmodule(INJECT,StarWarsG.exe,F3 0F 2C 50 70 89 57) // should be unique alloc(newmem,$1000,INJECT) label(fMinRes) registersymbol(fMinRes) newmem: code: push ecx mov ecx, [fMinRes] mov [rax+70], ecx cvttss2si edx,[rax+70] pop rcx jmp return fMinRes: dd (float)70000.0 INJECT: jmp newmem return: registersymbol(INJECT) [DISABLE] INJECT: db F3 0F 2C 50 70 unregistersymbol(INJECT) dealloc(newmem) { // ORIGINAL CODE - INJECTION POINT: StarWarsG.exe+2FCFC StarWarsG.exe+2FCC2: 44 0F 28 8C 24 90 00 00 00 - movaps xmm9,[rsp+00000090] StarWarsG.exe+2FCCB: 0F 28 BC 24 B0 00 00 00 - movaps xmm7,[rsp+000000B0] StarWarsG.exe+2FCD3: 4C 8B BC 24 D0 00 00 00 - mov r15,[rsp+000000D0] StarWarsG.exe+2FCDB: 48 85 C9 - test rcx,rcx StarWarsG.exe+2FCDE: 74 29 - je StarWarsG.exe+2FD09 StarWarsG.exe+2FCE0: 80 B9 98 00 00 00 00 - cmp byte ptr [rcx+00000098],00 StarWarsG.exe+2FCE7: 74 20 - je StarWarsG.exe+2FD09 StarWarsG.exe+2FCE9: 48 8D 0D E0 F2 9D 00 - lea rcx,[StarWarsG.exe+A0EFD0] StarWarsG.exe+2FCF0: E8 BB 4C 26 00 - call StarWarsG.exe+2949B0 StarWarsG.exe+2FCF5: 48 8D 0D 94 FE AE 00 - lea rcx,[StarWarsG.exe+B1FB90] // ---------- INJECTING HERE ---------- StarWarsG.exe+2FCFC: F3 0F 2C 50 70 - cvttss2si edx,[rax+70] // ---------- DONE INJECTING ---------- StarWarsG.exe+2FD01: 89 57 58 - mov [rdi+58],edx StarWarsG.exe+2FD04: E8 F7 5D 3B 00 - call StarWarsG.exe+3E5B00 StarWarsG.exe+2FD09: 48 8B CF - mov rcx,rdi StarWarsG.exe+2FD0C: E8 1F DC 00 00 - call StarWarsG.exe+3D930 StarWarsG.exe+2FD11: 48 8B 0D 40 D3 AD 00 - mov rcx,[StarWarsG.exe+B0D058] StarWarsG.exe+2FD18: 48 85 C9 - test rcx,rcx StarWarsG.exe+2FD1B: 0F 84 1F 01 00 00 - je StarWarsG.exe+2FE40 StarWarsG.exe+2FD21: 80 B9 98 00 00 00 01 - cmp byte ptr [rcx+00000098],01 StarWarsG.exe+2FD28: 0F 85 A7 00 00 00 - jne StarWarsG.exe+2FDD5 StarWarsG.exe+2FD2E: 48 8B 01 - mov rax,[rcx] }