Babel Rising - Strings and a bit of info.

Upload your cheat tables here (No requests)
Post Reply
User avatar
STN
Founder
Founder
Posts: 4437
Joined: Thu Mar 02, 2017 7:48 pm
Reputation: 3440

Babel Rising - Strings and a bit of info.

Post by STN »

Made by Xblade Of Heaven

Here a small contribution for this scripting game made by Ubisoft.

String list stored in EAX, can be used for find stable values.

Code:

0000 - String rentArcaneNum
000E - Byte 0
000F - Byte 0
0010 - String PowerManagerAI
001F - Byte 0
0020 - String tTrailPowerState
0031 - Byte 0
0032 - Byte 0
0033 - Byte 0
0034 - String onGestureDetected
0046 - Byte 0
0047 - Byte 0
0048 - String PlayerAI
0051 - Byte 0
0052 - Byte 0
0053 - Byte 0
0054 - String Player
005B - Byte 0
005C - Pointer P->00000000
0060 - String [Camera] Wrong configuration!!!! nCameraConfigEllipsoidalFactor MUST be >= 1!!!!
00B1 - Byte 0
00B2 - Byte 0
00B3 - Byte 0
00B4 - Pointer P->00000000
00B8 - String [Camera] Wrong configuration!!!! nEllipseX = 0 and nEllipseY = 0 : vector cant be null!!!!
0113 - Byte 0
0114 - Pointer P->00000000
0118 - String [CAMERA] Near clip distance is too big. You should tweak that for the game to work correctly with a sky box.
0185 - Byte 0
0186 - Byte 0
0187 - Byte 0
0188 - String onCameraVerticalMove
019D - Byte 0
019E - Byte 0
019F - Byte 0
01A0 - String onCameraHorizontalMove
01B7 - Byte 0
01B8 - String onPointerForceUpdate
01CD - Byte 0
01CE - Byte 0
01CF - Byte 0
01D0 - String None
01D5 - Byte 0
01D6 - Byte 0
01D7 - Byte 0
01D8 - String onCharacterReached
01EB - Byte 0
01EC - String onTargetReached
01FC - String onCameraTargetReached
0212 - Byte 0
0213 - Byte 0
0214 - String onCameraEndPath
0224 - String CameraEndPath
0232 - Byte 0
0233 - Byte 0
0234 - String CameraEndAnimation
0247 - Byte 0
0248 - String onCameraEndAnimation
025D - Byte 0
025E - Byte 0
025F - Byte 0
0260 - String Cam01_Intro
026C - String Error in CameraController, no parent find
0296 - Byte 0
0297 - Byte 0
0298 - String CameraController
02A9 - Byte 0
02AA - Byte 0
02AB - Byte 0
02AC - String onRegisterCurveFromObjectTable
02CB - Byte 0
02CC - String onInitializeCameraController
02E9 - Byte 0
02EA - Byte 0
02EB - Byte 0
02EC - String onAddAmortizedCameraMovement
0309 - Byte 0
030A - Byte 0
030B - Byte 0
030C - String onAddAmortizedPitchMovement
0328 - String onAddAmortizedRollMovement
0343 - Byte 0
0344 - String onAddAmortizedRandomShake
035E - Byte 0
035F - Byte 0
0360 - String onCameraTargetFollowPath
0379 - Byte 0
037A - Byte 0
037B - Byte 0
037C - String onRandomShakeAmortized
0393 - Byte 0
0394 - String onInstantMoveToTower
03A9 - Byte 0
03AA - Byte 0
03AB - Byte 0
03AC - String onCameraFollowTarget
03C1 - Byte 0
03C2 - Byte 0
03C3 - Byte 0
03C4 - String onSetTargetPosition
03D8 - String onRandomShakeFinish
03EC - String onAskHorizontalMove
0400 - String onTargetCharacter
0412 - Byte 0
0413 - Byte 0
0414 - String onAskVerticalMove
0426 - Byte 0
0427 - Byte 0
0428 - String onStartAnimation
0439 - Byte 0
043A - Byte 0
043B - Byte 0
043C - String onRotateToTarget
044D - Byte 0
044E - Byte 0
044F - Byte 0
0450 - String onEnableCutScene
0461 - Byte 0
0462 - Byte 0
0463 - Byte 0
0464 - String onStopFoVEffect
0474 - String onFaceCharacter
0484 - String onTargetObject
0493 - Byte 0
0494 - String onMoveToTarget
04A3 - Byte 0
04A4 - String onAddFoVEffect
04B3 - Byte 0
04B4 - String onRandomShake
04C2 - Byte 0
04C3 - Byte 0
04C4 - String onPlayerInput
04D2 - Byte 0
04D3 - Byte 0
04D4 - String onMoveToTower
04E2 - Byte 0
04E3 - Byte 0
04E4 - String onInstantMove
04F2 - Byte 0
04F3 - Byte 0
04F4 - String onSpinCamera
0501 - Byte 0
0502 - Byte 0
0503 - Byte 0
0504 - String tBlockDependance
0515 - Byte 0
0516 - Byte 0
0517 - Byte 0
0518 - String tMaxPathFactorPerBlock
052F - Byte 0
0530 - String RollingStonePathAI
0543 - Byte 0
0544 - String Idle
0549 - Byte 0
054A - Byte 0
054B - Byte 0
054C - String Active
0553 - Byte 0
0554 - String hTower
055B - Byte 0
055C - String nBlockIndex
0568 - String nStairsIndex
0575 - Byte 0
0576 - Byte 0
0577 - Byte 0
0578 - String bHasBeenDestroyed
058A - Byte 0
058B - Byte 0
058C - String bEnableSensorOnInit
05A0 - String bWillActuallyEnterBlock
05B8 - String bAlreadyCalledDuringFrame
05D2 - Byte 0
05D3 - Byte 0
05D4 - String onBuildSensorEnter
05E7 - Byte 0
05E8 - String onCharacterEnter
05F9 - Byte 0
05FA - Byte 0
05FB - Byte 0
05FC - String BuildingStepAI
060B - Byte 0
060C - String onDisableSensor
061C - String onEnableSensor
062B - Byte 0
062C - String bLoaded
0634 - String tBlocks
063C - String tStairs
0644 - String bFirstInit
064F - Byte 0
0650 - String tPlayersID
065B - Byte 0
065C - String tTempTable
0667 - Byte 0
0668 - String nBlockBuilt
0674 - String nBlockCount
0680 - String nStateCount
068C - String tSensorBuild
0699 - Byte 0
069A - Byte 0
069B - Byte 0
069C - String tStartBlocks
06A9 - Byte 0
06AA - Byte 0
06AB - Byte 0
06AC - String hMergedBlocks
06BA - Byte 0
06BB - Byte 0
06BC - String nBlockByStair
06CA - Byte 0
06CB - Byte 0
06CC - String tBlockByStair
06DA - Byte 0
06DB - Byte 0
06DC - String xDependancies
06EA - Byte 0
06EB - Byte 0
06EC - String bHasToMergeTower
06FD - Byte 0
06FE - Byte 0
06FF - Byte 0
0700 - String htStartBlockBuild
0712 - Byte 0
0713 - Byte 0
0714 - String nTowerAdvancement
0726 - Byte 0
0727 - Byte 0
0728 - String bDirectlyPopBlocks
073B - Byte 0
073C - String nConstructionRatio
074F - Byte 0
0750 - String nDebugCurrentState
0763 - Byte 0
0764 - String tDestructionFXPool
0777 - Byte 0
0778 - String tConstructionFXPool
078C - String htBlockByCharacterId
07A1 - Byte 0
07A2 - Byte 0
07A3 - Byte 0
07A4 - String tExplodeStringResult
07B9 - Byte 0
07BA - Byte 0
07BB - Byte 0
07BC - String tNeededEnergyToDamage
07D2 - Byte 0
07D3 - Byte 0
07D4 - String nDestructionFXPoolSize
07EB - Byte 0
07EC - String sLoadedConstructionTag
0803 - Byte 0
0804 - String tExplodeStringResult_2
081B - Byte 0
081C - String nConstructionFXPoolSize
0834 - String bUseDifferentFinishTower
084D - Byte 0
084E - Byte 0
084F - Byte 0
0850 - String nDebugCurrentStateLastBlock
086C - String tDestructionFXAtContactPool
0888 - String bFinishedandUseSpecialFinish
08A5 - Byte 0
08A6 - Byte 0
08A7 - Byte 0
08A8 - String tFoundationBlocksCountByStair
08C6 - Byte 0
08C7 - Byte 0
08C8 - String nNextEmitterIndexInDestructionPoolFX
08ED - Byte 0
08EE - Byte 0
08EF - Byte 0
08F0 - String nNextEmitterIndexInConstructionPoolFX
0916 - Byte 0
0917 - Byte 0
0918 - String nNextEmitterIndexInDestructionPoolFXAtContact
0946 - Byte 0
0947 - Byte 0
0948 - String onAddCharacterNeededForState
0965 - Byte 0
0966 - Byte 0
0967 - Byte 0
0968 - String TowerBlockAI
0975 - Byte 0
0976 - Byte 0
0977 - Byte 0
0978 - String bDisableTowerFx
0988 - String amortizement
0995 - Byte 0
0996 - Byte 0
0997 - Byte 0
0998 - String advanced
09A1 - Byte 0
09A2 - Byte 0
09A3 - Byte 0
09A4 - String [TOWER] Could not find a parsable percentage, aborting!!!
09DE - Byte 0
09DF - Byte 0
09E0 - String [TOWER] Could not find a parsable amortizement, aborting!!!
0A1C - String states to build
0A2D - Byte 0
0A2E - Byte 0
0A2F - Byte 0
0A30 - String ) ->
0A37 - Byte 0
0A38 - Pointer P->0000202C
0A3C - String [TOWER] onBuildTowerAdvancedPercentage (
0A66 - Byte 0
0A67 - Byte 0
0A68 - String [TOWER] no starts blocks has been defined, aborting!!!
0A9F - Byte 0
0AA0 - String tNextBlocks
0AAC - String onForceBuild
0AB9 - Byte 0
0ABA - Byte 0
0ABB - Byte 0
0ABC - String onHitBlock
0AC7 - Byte 0
0AC8 - String TowerAI: Could not combine meshes.
0AEB - Byte 0
0AEC - String OnBlockDone
0AF8 - String TowerBuilt
0B03 - Byte 0
0B04 - String bLevelNight
0B10 - String onTriggerFxDestruction
0B27 - Byte 0
0B28 - String onEnableCollision
0B3A - Byte 0
0B3B - Byte 0
0B3C - String hWalkingOnBlock
0B4C - String CharacterAI
0B58 - String onExitBlock
0B64 - String onDamageBlock
0B72 - Byte 0
0B73 - Byte 0
0B74 - String [Tower] onResetTowerBlocks ( )
0B93 - Byte 0
0B94 - String nCharacterIndex
0BA4 - String probl
0BA9 - Byte 232
0BAA - String me lors du chargement des dependances de block
0BDA - Byte 0
0BDB - Byte 0
0BDC - String .xml
0BE1 - Byte 0
0BE2 - Byte 0
0BE3 - Byte 0
0BE4 - String DLC01/
0BEB - Byte 0
0BEC - String without DLC01/ prefix....
0C06 - Byte 0
0C07 - Byte 0
0C08 - String successfully created
0C1E - Byte 0
0C1F - Byte 0
0C20 - String bMergeTower
0C2C - String SceneManagerAI
0C3B - Byte 0
0C3C - String [TOWER] TowerAI.onPowerHit. Colliding with undefined object.
0C79 - Byte 0
0C7A - Byte 0
0C7B - Byte 0
0C7C - String onFinalizeInit
0C8B - Byte 0
0C8C - String onBuildTowerPercentage
0CA3 - Byte 0
0CA4 - String onBuildTowerAdvancedPercentage
0CC3 - Byte 0
0CC4 - Pointer P->00000020
0CC8 - Pointer P->0000002C
0CCC - String not valid
0CD7 - Byte 0
0CD8 - String [TOWER] ConstructionTag
0CF1 - Byte 0
0CF2 - Byte 0
0CF3 - 2 Bytes 10240
0CF5 - Byte 0
0CF6 - Byte 0
0CF7 - Byte 0
0CF8 - Pointer P->00000029
0CFC - Pointer P->0000003B
0D00 - String , tag not valid
0D10 - Pointer P->00203A20
0D14 - String [TOWER] in ConstructionTag
0D30 - String onBuildTowerBlock
0D42 - Byte 0
0D43 - Byte 0
0D44 - String nCurrentState
0D52 - Byte 0
0D53 - Byte 0
0D54 - String nBlockId
0D5D - Byte 0
0D5E - Byte 0
0D5F - Byte 0
0D60 - String tBlockDeps
0D6B - Byte 0
0D6C - String onSetMissionLoadingProgress
0D88 - String onAddNumberOfBlock
0D9B - Byte 0
0D9C - String RT_TowerBlockDummy
0DAF - Byte 0
0DB0 - String onCustomInit
0DBD - Byte 0
0DBE - Byte 0
0DBF - Byte 0
0DC0 - String tTriggeringSensors
0DD3 - Byte 0
0DD4 - String of stair
0DDF - Byte 0
0DE0 - String th sensor ) on Block
0DF7 - Byte 0
0DF8 - String Trying to create a buggy triggering sensor (
0E26 - Byte 0
0E27 - Byte 0
0E28 - String RT_Building_FX_Pop
0E3B - Byte 0
0E3C - String RT_Damaging_FX_Pop
0E4F - Byte 0
0E50 - String RT_Damaging_FX_AtImpact_Pop
0E6C - String Stair
0E72 - Byte 0
0E73 - Byte 0
0E74 - String Stairs
0E7B - Byte 0
0E7C - String StairId
0E84 - String ... aborting
0E91 - Byte 0
0E92 - Byte 0
0E93 - Byte 0
0E94 - String Trying to add parameters on an unexisting stair
0EC5 - Byte 0
0EC6 - Byte 0
0EC7 - Byte 0
0EC8 - String Block
0ECE - Byte 0
0ECF - Byte 0
0ED0 - String BlockId
0ED8 - String StartBlock
0EE3 - Byte 0
0EE4 - String true
0EE9 - Byte 0
0EEA - Byte 0
0EEB - Byte 0
0EEC - String actual blocks... aborting
0F07 - Byte 0
0F08 - String . This stair has only
0F1F - Byte 0
0F20 - String Trying to add parameters on an unexisting block
0F51 - Byte 0
0F52 - Byte 0
0F53 - Byte 0
0F54 - String EnergyToDamage
0F63 - Byte 0
0F64 - String FinalStateDependancy
0F79 - Byte 0
0F7A - Byte 0
0F7B - Byte 0
0F7C - String FinalStateChanceToBuild
0F94 - String FloorHeight
0FA0 - String Value
0FA6 - Byte 0
0FA7 - Byte 0
0FA8 - String ConstructionDependancy
0FBF - Byte 0
0FC0 - String MinStateToBuild
0FD0 - String from block
0FDD - Byte 0
0FDE - Byte 0
0FDF - Byte 0
0FE0 - String Trying to create a buggy dependa


powers and humans killed score are float values.

access address:
Code:
fld dword ptr [esi+04]
"BabelRising3d.exe"+1a1307


posible base address stored in ECX+OFFSET.

Regards
_________________

How to use this cheat table?
  1. Install Cheat Engine
  2. Double-click the .CT file in order to open it.
  3. Click the PC icon in Cheat Engine in order to select the game process.
  4. Keep the list.
  5. Activate the trainer options by checking boxes or setting values from 0 to 1

Post Reply